Beter leren in beweging

Even voorstellen

Oorspronkelijk kom ik uit het basisonderwijs.
Daar heb ik met heel veel passie en plezier ruim 12 jaar gewerkt.
Hoe kinderen zich ontwikkelen en wat hen interesseert en beweegt heb ik altijd heel fascinerend gevonden.
Helaas merkte ik ook de leerlingen op die, ondanks de nodige inspanning, zich niet lekker ontwikkelde en die niet betrokken waren of waarvan het welbevinden niet oké was.
Ik bleef met vragen zitten als, wat heeft dit kind, die zo’n moeite heeft met lezen nu echt nodig?
Hoe zit het met hooggevoelige of hoogbegaafde kinderen?
Waar komt bij sommige kinderen die bewegingsonrust vandaan?
Hoe begeleid ik kinderen met een zwakke motoriek nog beter en wat voor een gevolgen heeft die motoriek op hun leerprestaties?
Wat kan ik doen om kinderen met een andere leerstijl betere handvatten te geven?
Ik ben begonnen, naast het genieten van mijn eigen twee dochters, om een aantal kinderen van vrienden en kennissen verder te helpen met rekenen en lezen.
Echter toen ik het boek “Dyslexie en touwtjespringen van Marijke van Vuuren had gelezen en een cursus lire-veegkaarten bij haar had gevolgd begreep ik dat er een hele andere invalshoek aanwezig was.
Hierna ben ik verschillende opleidingen en cursussen gaan volgen.
Leerproblemen de baas bij Lenny Zuiderduin (die mij geleerd heeft breed te kijken naar leeruitdagingen), reflex integratie van de INPP, visuele screening en training van Will Missot, Kindercoaching bij Tea Adema, Wendy Peerlings, Charlotte Visch en nog vele andere inspiratiebronnen.
Zo kon ik de vraag, die bij de kinderen vandaan kwam, beter begrijpen en aanpakken.
Het mooie is, ik leer nog elke dag bij.
Inmiddels kan ik mijn leerkanjers in een fijne praktijkruimte ontvangen.
Een plek waar we kunnen bewegen en groeien.
Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met mij op!
Vriendelijke groet, Marieke Adams